[ad_1]
فرارو-برنامهریزان چینی امیدوار هستند که کوماک سی 919 با شش سال تاخیر در زمان وعده داده شده در نهایت در سال جاری تحویل ناوگان هوایی چین داده شود.
به گزارش فرارو به نقل از گلوبال تایمز، این هواپیمای با بدنه باریک به دلیل مککلات فنی و طولانی در حمل و نقل و زمان و روند تولید طولانی مدت است. چین امیدوار است از طریق سی 919 وابستگی ناوگان هوایی آن ککور به هواپیماهای ساخته شده به فناوری خارجی هم، چون بوئینگ و ایرباس کاهش می یابد.
این هواپیمای مسافربری باریک توسط شرکت هواپیمایی تجاری چین (کوماک) سازنده هوافضای دولتی ساخته شده است.
پس از آغاز تولید در دسامبر 2011 میلادی، اولین نمونه اولیه سی 919 در نوامبر 2015 میلادی از خط مونتاژ خارج شد و افتتاحیه خود را بر فراز شانگهای در مه 2017 میلادی انجام داد. تولید آن مسیر سختی برای سازنده بوده که در ابتدا امیدوار بود این هواپیما در سال 2016 میلادی وارد بازار شود. با این وجود، سالها مککلات فنی و مسائل مربوط به تامین، توسعه آن را به دست انداخت. به طور خاص، کماک تحت تاثیر محدودیت های اعمال شده توسط دولت در سال 2020 میلادی قرار گرفت که محموله هایی مانند موتورهای هواپیما را در فهرست سیاه قرار داد. کابین خلبان سی ۹۱۹ در سال ۲۰۱۷ میلادی به نمایش گذاشته شد.
طبق گزارش مرکز استراتژیک و بینالمللی، حدود 60 درصد از قطعات سی 919 توسط شرکتهای آمریکایی تأمینکننده میشوند بنابراین کوماک باید برای دریافت قطعات مورد نیاز برای این هواپیما مجوزهای ویژه شرکتهای مانند جنرال الکتریک تکیه کند.
در که این شرکت با چالش های سیاسی و فنی روبرو بوده است، هم چنین موفق نشد تا پایان سال 2021 گواهینامه گواهینامه محلی مورد نیاز برای سی 919 را از تنظیم کننده هوانوردی چین یعنی اداره خدمات کشوری (CAAC) آن کشور دریافت کند.
با این وجود، کماک اکنون به دنبال دریافت گواهینامه ۲۰۲۲ است. «یانگ ژنمی» اداره اداره کل هوری چین در دسامبر 2011 به © رویترز »گفته بویترز» تعداد پروازهای آمایشی را تکمیل نکرده است. به گفته ژنمی، سی ۹۱۹ تنها ۳۴ پرواز از ۲۷۶ پرواز لازم را انجام داده است. به گفته ژنمی، آژانس، استانداردهای صلاحیت پروازی سخت گیرانهای را برای این هواپیما اعمال کرده است از جمله لزوم بیش از 40 هزار بررسی تمام موارد توسط روز نیروی انسانی.
علیرغم قطعی که به دلیل وجود ویروس ویروسی تشدید شد سی 919 امیدوار است هواپیما را در سال جاری آغاز کند.
سی 919 قرار است در شانگهای مستقر شده و در مسیرهای داخلی به شهرهایی مانند پکن، گوژو، چنگدو و شیامن پرواز خواهد کرد.
علیرغم آن که قیمت نهایی این هواپیما اعلام نشده نشان می دهد احتمالاً در حدود 50 میلیون دلار خواهد بود که 50 درصد ارزانتر از قیمت بوئینگ 737 و ایرباس 320 است که 106 و 111 میلیون دلار قیمت دارند.
این هواپیمای هواپیمای بینی قادر به پرواز در محدوده های 4075 تا 5555 کیلومتری است و می تواند 158 تا 168 مسافر را در خود جای دهد.
[ad_2]